Ινστιτούτο Πληροφορικής - I.T.E
Αρχιτεκτονική Σχεδίαση με Υπολογιστή
Σεμινάριο Σχεδίασης σε 3 Διαστάσεις: AutoCAD II
Δημιουργία Επιφανειών - Regions
Ένα στερεό σχήμα οριοθετείται από επιφάνειες (regions).
Oι επιφάνειες δημιοργούνται από δισδιάστατα κλειστά σχήματα,
που είναι παρακάτω:
polylines, circles, arcs, ellipses, splines, 3d faces,
traces, solids.
H εντολή REGION
Με την εντολή αυτή δημιουργείται μία Περιοχή, επιλέγοντας
τα αντικείμενα που απαρτίζουν το όριό της. Καλείτε την εντολή
με πληκτρολόγηση είτε επιλέγοντας Draw->Region.
Command: _region
Select objects:
1 found (Επιλέγετε το ή τα κλειστά σχήματα που θέλετε να μετατραπούν σε επιφάνειες regions)
Select objects:
1 loop extracted.
1 Region created.
Με την μετατροπή αυτήν δεν βλέπετε αμέσως όταν είσαστε σε Wireframe View.
Όταν κάνετε Σκίαση πχ. με View->Shade->Flat Shaded
θα δείτε ότι είναι ένα αντικείμενο που έχει επιφάνεια.
Παράδειγμα
 |
 |
| Το 1ο σχήμα είναι μια polyline και το 2ο μια region. Είμαστε σε wireframe view
και για αυτό δεν βλέπουμε την διαφορά |
Σε shading mode βλέπετε την region με σκίαση, ενώ η pline δεν έχει "επιφάνεια" |
Δημιουργία Region δίνοντας ένα εσωτερικό σημείο
Εάν θέλουμε να δημιουργήσουμε μία περιοχή, χωρίς να έχουμε
ακριβώς το όριό της μπορούμε να την δημιουργήσουμε δίνοντας
ένα εσωτερικό της σημείο, εάν καλέσουμε την εντολή
BOUNDARY, είτε πληκτρολογώντας, είτε επιλέγοντας Draw->Boundary.
Αμέσως ανοίγεται ένα παράθυρο που μοιάζει με αυτό που δημιουργούμε τις διαγραμμίσεις (Hatch).
Με αυτήν την εντολή μπορούμε να δημιουργήσουμε, είτε κλειστές πολυγωνικές γραμμές (polyline),
είτε επιφάνειες (region).
- Επιλέξτε στο πεδίο Οbject Type την τιμή Region.
- Επιλέξτε Pick Point και δώστε ένα εσωτερικό σημείο
- Δημιουργείται μια νέα επιφάνεια
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Ομοίως δημιουργείται και Polyline
εάν επιλέξετε από το Object Type
Polyline!!!
Πράξεις ανάμεσα σε regions και solids
Ανάμεσα σε regions και solids μπορούμε να κάνουμε πράξεις
όπως, ένωση, αφαίρεση, εύρεση τομής.
Έτσι δημιουργούμε σύνθετα αντικείμενα, τα οποία
μπορούμε να επεξεργαστούμε στην συνέχεια.
UNION - Ένωση
Επιλέγετε το εικονίδιο της ένωσης από το μενού του Solids Editing,
ή πληκτρολογείτε την εντολή, ή επιλέγετε Modify->Solids Editing->Union:
Command: _union
Select objects: 1 found(επιλέγετε τα αντικείμενα που θέλετε να ενώσετε)
Select objects: 1 found, 2 total
Select objects:
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
- Έχουμε σχεδιάσει μια ορθογωνική επιφάνεια και μια κυκλική.
- Τοποθετούμε την κυκλική επιφάνεια στο μέσον της μιας πλευράς της ορθογωνικής
- Ενώνουμε τις δυο περιοχές
- Εάν κάνουμε EXTRUDE δημιουργείται ένα σύνθετο στερεό σχήμα
SUBTRACT - Αφαίρεση
Επιλέγετε το εικονίδιο της αφαίρεσης από το μενού του Solids Editing,
ή πληκτρολογείτε την εντολή, ή επιλέγετε Modify->Solids Editing->Subtract:
- Command: _subtract Select solids and regions to subtract from ..
Select objects: 1 found (επιλέγετε το ή τα αντικείμενα από τα οποία αφαιρείτε)
Select objects: (πατάτε enter για να τελειώσει η προηγούμενη επιλογή)
Select solids and regions to subtract ..
Select objects: 1 found (επιλέγετε αυτά που αφαιρούνται)
Select objects:(πατάτε enter για να τελειώσει η προηγούμενη επιλογή)
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
- Έχουμε σχεδιάσει μια ορθογωνική επιφάνεια και μια κυκλική.
- Τοποθετούμε την κυκλική επιφάνεια στο κέντρο της ορθογωνικής
- Αφαιρούμε από την ορθογωνική την κυκλική
- Εάν κάνουμε EXTRUDE δημιουργείται ένα στερεό σχήμα με μια εσωτερική κυκλική
τρύπα!!!
INTERSECT - Εύρεση τομής
Επιλέγετε το εικονίδιο της τομής από το μενού του Solids Editing,
ή πληκτρολογείτε την εντολή, ή επιλέγετε Modify->Solids Editing->Intersect:
Command: _intersect
Select objects: 1 found (επιλέγετε τα αντικείμενα των οποίων θέλετε να βρείτε την τομή)
Select objects: 1 found, 2 total
Select objects:
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
- Έχουμε σχεδιάσει μια ορθογωνική επιφάνεια και μια κυκλική.
- Τοποθετούμε την κυκλική επιφάνεια στο μέσον της μιας πλευράς της ορθογωνικής
- Βρίσκουμε την τομή των επιφανειών
- Εάν κάνουμε EXTRUDE δημιουργείται ένα σύνθετο στερεό σχήμα
INTERFERE - Εύρεση τομής στερεών
Αυτή η εντολή εφαρμόζεται μόνο στα solids,
είναι όμοια με την INTERSECT, με την διαφορά ότι
τα αρχικά αντικείμενα δεν σβήνονται.