Επιλέξτε μια άποψη, πχ. SW
Επιλογή από εικονίδια View

Επιλογή από το μενού

Οι άξονες στρίβουν και το σχέδιο σας φαίνεται
σε ισομετρικό.
Κατασκευή 1ου κύλίνδρου
- Φτιάξτε ένα κύκλο ακτίνας 40 μονάδων
- Μαρκάρετε τον κύκλο και δέστε στο παράθυρο των properties τις ιδιότητες του
- Αλλάξτε την τιμή στο πεδίο Thickness και από 0 ορίστε την σε 11 μονάδες
- Ο κύκλος θα αποκτήσει ύψος (πάχος)
- Για να κρυφτούν οι πίσω ακμές επιλέξτε View->Hide
Σχεδίαση 2ου κυλίνδρου
Σχεδιάστε έναν δεύτερο κύκλο με ακτίνα 35 μονάδες και ύψος 77 μονάδες, ο οποίος βρίσκεται
πάνω από τον προηγούμενο.
Ορισμός στάθμης
Όταν υποδεικνύετε το κέντρο του κύκλου μπορείτε:
- είτε να επιλέξετε
το κέντρο της κάτω βάσης του προηγούμενου κυλίνδρου,
οπότε πρέπει μετά να τον ανεβάσετε στην στάθμη +11
- είτε να δώσετε απ'ευθείας το κέντρο της πάνω βάσης, οπότε ο
2ος κύλινδρος έχει την βάση του στο +11
Για να μπορέσετε να 'ανεβάσετε" την στάθμη του στις +11 μονάδες (που είναι το ύψος του προηγούμενου
κύκλου) υπάρχουν 2 τρόποι:
- Aλλαγή του z: Aλλάζετε την τιμή του z στις συντεταγμένες του κέντρου του κύκλου
μέσα στο παράθυρο των properties
- Tρισδιάστατο MOVE: Φτιάχνετε τον κύκλο στο βασικό επίπεδο ΧΥ και μετά κάνετε MOVE πληκτρολογώντας
σχετική απομάκρυνση μόνο στον άξονα των z, @0,0,11
Σχεδίαση 3ου κυλίνδρου
Σχεδίαστε τον 3ο κύλινδρο πάνω από τον 2ο, με ακτίνα 24 μονάδες και ύψος 16 μονάδες.
Σχεδίαση ενός εξαγωνικού κοχλία
Πάνω από τον 3ο κύλινδρο σχεδιάστε με POLYGON ένα κανονικό εξάγωνο
που εγγράφεται μέσα σε κύκλο 40 μονάδων και έχει ύψος 20 μονάδες.
Για να φτιάξετε το εξάγωνο στην στάθμη που πρέπει, δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε
την μέθοδο του z, μια και το πολύγωνο ορίζετε από πολλά σημεία και μέσα στο παράθυρο
των properties δεν μπορείτε να δείτε τις συντεταγμένες του αναλυτικά για να μεταβάλλετε
το z. Μπορείτε όμως να αλλάξετε συνολικά το z σε όλα τα σημεία, αλλάζοντας το Elevation.
Παρατηρήστε ότι με το Hide δεν έχει το πολύγωνο πάνω βάση. Το πολύγωνο είναι μια
polyline. Μόνο οι κύκλοι στα wireframe μοντέλα "καπάκι", oι polylines ΟΧΙ, και αυτό είναι
το πρόβλημα ...
Σχεδίαση 4ου κυλίνδρου
Σχεδιάστε τον 4ο κύλινδρο πάνω από τον κοχλία, με ακτίνα 24 μονάδες και ύψος 6. Εάν θέλετε να ορίσετε το κέντρο του απ'ευθείας
στην πάνω βάση του κοχλία, φτιάξτε μια βοηθητική γραμμή, που να ενώνει δυο αντιδιαμετρικά
σημεία και ορίστε ως κέντρο του το μέσον της γραμμής.
Τελικό Αποτέλεσμα
Εκτύπωση
Πηγαίντε στο Layout και ορίστε 3 Viewports επιλέγοντας από το μενού View->Viewports->New Viewports:
Επιλέξτε να οριστούν 3 παράθυρα μέσα από τα οποία θα βλέπετε το σχέδιό σας, όπως φαίνεται παρακάτω
1 κάθετο και δυο οριζόντια.
Μέσα σε κάθε viewport κλικάροντας μέσα ορίστε διαφορετική θέση του παρατηρητή: στo πάνω δεξιά
ορίστε να το βλέπετε από πάνω σε κάτοψη (Top)
και το κάτω δεξιά από μπροστά σε όψη (Left, Front, κτλ).
Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι:
Hide στην εκτύπωση
Δηλώστε ότι τα viewports αυτά στην εκτύπωση θα κάνουν απόκρυψη
των πίσω γραμμών(Hide) ως εξής:
- Μαρκάρετε το πλαίσιο του Viewport
- Κάνετε δεξί κλικ
- Επιλέγετε Hide Plot->Yes